søndag 2. mai 2010

Ny duk

Jeg, Kjersti har en venninne som nettopp har hatt bursdag, og når jeg spurte om hva hun ville ha i gave sa hun at hun  hadde og hun vært og sett på duken jeg lager til datter min. Den ville og passet hos henne, så nå har jeg gått igang med duk 2. Inger Johanne vil ha med seg prosessen, og her er den:
Blokkene er skjært og sortert.
Her er alt sydd sammen. Nå gjenstår quilting og kanting.
Inger Johanne:
Nå har Kjersti fått begge dukene ferdig; jevne og fine i kanten. Det er lett å få bølgekant om en ikke passer på. Dette var ikke noe problem for Kjersti. -Hun har ikke tenkt å beholde en eneste av dukene selv. Heldige de som får! Snart er vel "tuttå" godt i gang med nok en duk til sitt eget lille bo. Til og med et veggbilde/-teppe har begynt å forme seg bak pannelappene.... Her blir det ikke mye tid til musisering lenger!
Vi har hatt en koselig syettermiddag sammen hos Kjersti i dag. Her er jeg i dyp konsentrasjon med mine nye prosjekt. Mens Kjersti gjorde dukene sine ferdige, startet jeg å lage poser til rundstykker/knekkebrød ol. Det gjenstår å se om det blir noe å ha på....

2 kommentarer:

  1. Flinke dere er ! så mye lekker og proft laget
    Hilsen Tove Amina

    SvarSlett