onsdag 25. mai 2011

Matrosdress

Denne har tatt tid å sy, først måtte jeg få tak i mønster og det var ikke så lett, deretter var det stoff. Det var lettere, for singer,Bernina i Haugesund, de er så serviceminded, jeg ringer og de sender. Jeg hadde tenkt å ha striper av tynt sløyfebånd, men så sendte de med noen soutagelisser jeg kunne se på, de var helt supre og dermed var det å ta en ny telefon, og dagen etter lå de i posten.
Ellers har jeg stressa litt med å skjønne mønsteret. Ankeret er brodert på.
Jeg har nå igjen å sy på knapper og en del trykknapper og en siste prøving. Har lagt den opp med grove sting som kan rekkes opp i en fei.

6 kommentarer:

  1. wow.. den ble flott, Kjersti :-) Du er jammen er racer på den maskinen.. dine barn og barnebarn må jo bare være verdens heldigste ;-)

    SvarSlett
  2. Dressen var kjempe fin! Gleder meg veldig til å prøve den på! Ungene kommer til å bli kjempe fine begge to! Det skal ikke stå på bekledningen. ;)

    SvarSlett
  3. Bra...
    Hilsen Annette

    SvarSlett
  4. Den ble så utrolig lekker at jeg ønsker meg en liten gutt jeg også. (Med en sånn dress til, selvfølgelig!)

    SvarSlett
  5. Kjempeflott dress !!!!

    Har lett forgjeves etter matrosdress-mønster, - kan du tipse hvor/ hvem som selger mønster ????

    Audhill i Haugesund

    SvarSlett
  6. Jeg fikk tilfeldig kjøpe en plass hvor de ikke solgte til private, men de gjorde ett unntak. send meg en mail til kjersti@hesbynett.no, så sender jeg navnet på dem om jeg finner det, jeg har jo mønsteret, skal sjekke der, jeg er på jobb nå.

    SvarSlett